Monday, March 21, 2011

Tak sehat

Semalam aku melayan ketidaksehatan badan aku,dengan hidung yang tersumbat,tekak yang sakit untuk menelan air liur seperti dicucuk-cucuk duri aku hanya terbaring ditilam. Selepas menghantar  isteri ke tempat kerja aku pulang,makan ubat dan tidur sehingga jam 12 tengahari.Mujur aku tidak mengikuti program di BM semalam.
Setelah aku menyelesaikan beberapa kerja rumah aku ke Giant dan mencuci kereta, kalau tidak silap lebih sebulan aku tidak mencuci kereta. Apabila aku tidak sehat aku gemarkan makanan yang aku tak ingin makan sewaktu sehat, aku pekena meggi claypot tomyam dan juga pulut mangga. Rasa tomyamnya boleh tahan,tetapi hanya ada 5 bahan rencah yang telah dipotong ntah berapa bahagian seperti sosej,bebola ketam dan lain-lain.Pulut mangganya rasa mangga dan pulutnya sangat lembik, aku rasa santan yang dicurahkan mempunyai tahap gula yang agak tinggi tetapi santannya cair,kalau di letakkan di dalam cawan mungkin 5/10 orang akan menyangka itu air kosong ;p.
Singgah di kedai buku, membeli sebuah novel  Inggeris dan juga buku penulisan untuk dihadiahkan untuk isteri. Keinginan isteri untuk mengambil Public Health sudah tidak dapat ditapi-tapi lagi, meski aku percaya isteri aku sangat berbakat di ruangan pediatrik dan juga O&G. Namun aku tetap doakan semoga di dalam Public Health beliau akan menyumbang secara lebih optimum kepada masyarakat,tujuan aku membeli buku itu? Oh aku kira sudah tentu Public health itu perlu dekat dengan masyarakat kerana ia bersifat preventif, sudah tentu bidang penulisan dapat mengisi antara ruang-ruang skop kerjanya nanti ( aku sudah bersyarah panjang lebar untuk ini kepada isteriku ;p).
Akhir kata,sakit itu tanda ingatan Allah untuk kita.Bakti sang isteri pula sangat manis untuk dikenang.

No comments: