Saturday, December 18, 2010

Kota Itu

Malam kelmarin rakan universiti aku berkunjung ke rumah,Faiq,Nana,Edd dan Maonx (beserta perut-perut kalian).Angin kenangan lampau menyapu lembut ke hati.Terusik namun agak sulit untuk aku pindahkan ke dalam bentuk abjad dan tulisan.Mungkin sahaja diketika lain ya.(Mungkin juga aku ini hanya semut-semut kecil di kota universiti itu,yang tiada sebarang kemanisan yang ingin dikongsi,mungkin juga aku ini hanya lalat-lalat terpinggir di tepi lorong gelap di kota universiti itu,yang hanya ada kebusukan yang ingin dipalitkan)

Yang jelas di tangga kota itu kita duduk dengan semuanya penuh diisi dengan harapan, namun berada di luar kota itu setiap yang datang kadang-kadang bukan pilihan kita.Yang mampu kita lakukan hanyalah menerima dan membiasakan.

Aku masih seperti dahulu, maksud aku seperti di kota itu,penuh dengan semangat optimistik, masih penuh pengharapan, masih boleh tersenyum ketawa riang seperti dahulu.

Untuk sahabat-sahabatku,kalian akan terus berada di dalam kotak memori dan kotak hati.(Kuncinya hanyalah sms atau buatlah miscall sekali dua,ngeh he he..aku bergurau)

Untuk rakan wanitaku yang sentiasa berwajah lembut , walau kau cuba berselindung di sebalik ketawa kecilmu pesanku,bersabarlah dengan hujan ujian dan ribut petir kehidupan, sesekali tersenyumlah untuk kau kenangkan akan ada sinar cahaya dan pelangi kebahagian sesudah hujan teduh.Ia akan muncul,sedikit waktu lagi.Percayalah.My prayer always be with you.

No comments: