Thursday, December 9, 2010

Sulit berbicara dan Menulis (I)

Monolog aku : Apa yang membuatkan seseorang manusia itu begitu cekal dengan kehidupannya?adakah disebabkan oleh semangat, keazaman, latihan atau pengalaman?

Jawap hati aku : Yang aku cari hanya kesempurnaan pengalaman, meski itu adalah mustahil tetapi usaha ke arah itu harus ada. Untuk mendapat kesempurnaan pengalaman perlu ada semangat, keazaman dan juga latihan. Tempoh latihan akan disusuri dengan kegagalan, kesilapan mahupun kejayaan. Setiap latihan perlu diambil pengajaran, setiap pengajaran mesti ada hikmah yang tersembunyi.

Oh tuhan, kesempurnaan itu hanya hak milik-Mu, latihan dan pengalaman itu buahnya adalah syurga-Mu. Jadikanlah diriku ini tidak takut dengan latihan dan ujian-Mu di dunia ini. Kurniakanlah cinta-Mu di dalam setiap gerak langkahku ini agar setiap yang mendatang aku kerjakan dengan perasaan yang penuh kecintaan.Cinta dari-Mu adalah sumber kekuatanku.

2 comments:

nurnuha said...

Hanya CInta dari DIA tak pernah putus dan tak pernah padam..sentiasa mengujakan..

Shah said...

Iya.Tapi kita(saya) selalu terlupa dan alpa,kerna kita hanya melihat cinta pada kaca mata nafsu.