Wednesday, November 24, 2010

Rambut BaruKu

Pukul 1800. Waktu untuk pulang ke rumah, hujan sudah teduh.Aku menaip ringkas.Lantas menghantar sms kepada isteri.

Kau adalah kurnia tuhan sungguh,
Mimpi bersamamu terang,
Gurau bersamamu riang,
Tangis bersamamu tenang.


Kata orang untuk mengambil hati isteri gunakanlah ayat yang terbaik dari yang terbaik.Dan ekspresikan kerinduanmu itu dengan sungguh-sungguh untuk mengambarkan yang dirimu tidak sabar-sabar untuk pulang ke rumah.Ibarat anda membuka seluar di dalam tandas tatkala sesuatu sudah tersembul di belakang anda.Tut..tut..tut..nokia XXX aku bersuara ringkas ( *XXX,maaf aku bukan peminat tegar model telefon,kalau kopi ok la)Kemudian aku menerima balasan sms dari isteri.

Madahmu penyeri hari, Ku ingin kau selalu di sisi.

Tanpa tertahan-tahan aku menaip laju dan membalas ringkas.

Lembu Pak Pie makan rumput,abang nak pergi gunting rambut.

5 minit kemudian…..10 minit kemudian…..100 minit kemudian….tiada balasan.Merajuk?Maaf kekasihku, abang hanya menganggap diammu itu tanda sayang tertidur dan sayang jangan risau abang dah siap-siap bawak kunci rumah.Jika sayang sempat menukar mangga dan tombol pintu rumah,tinggalkan sedikit kasih sayangmu itu dengan meletakkan selimut dan batal seketul dua di pinggiran pintu hatiku.hehehe…;)


p/s: Untuk gunting rambut eloklah bawa isteri kerana isteri adalah pengkritik yang sejati.

1 comment:

ummu muhammad said...

Dari sungkai pergi ke Banting;
Singgah minum air kelapa;
Kepala dah gondol, rambut dah gunting;
Muhammmad& Ayah 2-2 serupa..


thank u dear...